11miljoenredenen.be
Op woensdag 12 augustus lanceerde de federale overheid de campagne ‘11miljoenredenen.be’ op een persconferentie van de FOD Volksgezondheid en het Crisiscentrum.
De dienst Campagnes van de Algemene Directie Externe Communicatie coördineerde de campagne. Dit is de tweede federale campagne rond het coronavirus. Ze wil duidelijk maken waarom de Belgen de zes gouden regels tegen het coronavirus blijven volhouden. Centraal staat een reeks van negen portretten van burgers die elk hun motivatie uiten.
Het uitgangspunt is dat elke Belg minstens één reden heeft om de zes gouden regels tegen het coronavirus te volgen. De campagne nodigt iedereen uit om zijn of haar eigen persoonlijke reden te delen op www.11miljoenredenen.be in antwoord op de vraag: ‘Waarom leef jij de regels na?’.
De campagne verloopt via verscheidene kanalen zowel online als offline: tv, radio, geschreven en onlinepers, affichering en sociale media. De campagne is het resultaat van de aanbevelingen van de expertengroep GEES (Group of Experts on the Exit Strategy) die vroeg naar een brede campagne om de burgers te motiveren tot het volgen van de zes gouden regels. Ook werd aanbevolen om de communicatie af te stemmen op moeilijk bereikbare doelgroepen zoals socio-economisch kwetsbare bevolkingsgroepen en ze te bereiken via influencers.
Zoals ook het geval was voor de vorige campagne, zal deze campagne ook worden aangepast aan de evolutie van de epidemische situatie en zullen de nodige middelen worden gebruikt om de specifieke doelgroepen te bereiken.
En u, waarom leeft u de regels na ? Laat het ons weten via www.11miljoenredenen.be en herontdek de zes gouden regels.